17. QR-codes in het onderwijs

Efficiënt gebruik van QR-codes in de klaspraktijk.

Inhoud

Inleiding
  • Wat is een QR-code?
  • Welke soorten codes zijn er?
  • Wie vond deze code uit en waarom?
  • Wat is de meerwaarde?
Inhoud

We installeren een barcodescanner op je ipad, iphone of je smartphone.

We gaan op zoek waar de QR-codes nu meest voor gebruikt worden.We geven er voorbeelden van .

We bespreken enkele QR-codegeneratoren.We maken een QR-code met één van de generatoren voor een emailadres, een website, een tekst, een sms, enz...We maken een profielscan.

Wat kan ik zelf met die QR-codes?

We geven en zoeken naar voorbeelden om QR-codes te gebruiken in de dagelijkse klaspraktijk. We maken er QR-codes van.

Resultaat

Na deze sessie zal je:

  • weten wat een QR-code is.
  • weten wat de verschillende soorten QR-codes zijn.
  • weten wat een QR-codegenerator is.
  • QR-codes kunnen maken en gebruiken.
  • een eigen profiel kunnen maken gekoppeld aan een QR-code.
  • creatief kunnen bezig zijn met QR-codes.
  • zelf op zoek kunnen gaan waar je QR-codes kan gebruiken en deze ook maken.

Voorkennis

Verplichte kennis

  • Basisvaardigheden computergebruik en internet.

Lesmateriaal

Syllabus

Sites

QR Codes Improve Web Access

Interessant voor

  • Iedereen
Uit:
  • Lager/Primair onderwijs groep 3-8
  • Secundair/Voortgezet onderwijs
  • Hoger onderwijs
  • Volwasseneneducatie

Thema's

  • Sociale media Web 2.0
  • Vlaamse lesgever

Tijdstip

Voormiddag (10u00-12u30)
Lokaal: 214
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 17 bezet zijn.

Vorm

Workshop

Mee te brengen

Je eigen iphone,je eigen smartphone, en/of je Ipad, eventueel een usb-stick om de gemaakte QR-codes mee te nemen. Een webcam als je er één hebt.

Lesgever

Johan Hessels
Lees meer over de expertise van Johan.


Korte titel : QR-codes

Deze pagina werd al 4600 keer bekeken