68. Active gaming in de praktijk

Deze sessie is geannuleerd.

Activ Workz & Kinect in de klas

Inhoud

Activ Workz

Je gaat zelf in de gamezone van Activ Workz aan de slag en ervaar je hoe leerlingen op een innovatieve manier gestimuleerd worden om meer te bewegen. Deze interactieve fitnessproducten brengen de wereld van gaming en beleving van jongeren op school samen met de wereld van sport en bewegen. De verschillende beweeggames richten zich op het ontwikkelen van kennis, vaardigheden, inzicht en gedrag, of lokken bewegingen uit.

Kinect

Met de losse handjes spelletjes spelen ... Xbox en Kinect, maar dan in een educatief kader. We maken een opstelling waarbij we kinderen een avatar toekennen en zo virtueel in één vergaderruimte brengen. Eén doel: leren communiceren! Dit voorbeeld kadert in het Vlaamse project edufiks.be waarbij kinderen van groep 7 en 8 deze technologie zullen inzetten.
(Pascal Craeye, medewerker KlasCement)

Resultaat

Een positieve houding t.o.v. 'gaming in het onderwijs'.

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Lesmateriaal

Syllabus

Sites

Kinect Avatar

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Directie - Administratie
  • Pedagogisch begeleider
  • Inspectie
Uit:
  • Lager/Primair onderwijs groep 3-8
  • Secundair/Voortgezet onderwijs
  • Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
  • Hoger onderwijs

Thema's

  • Nederlandse lesgever
  • (Serious) gaming
  • Vlaamse lesgever

Tijdstip

Namiddag (14u00-16u30)
Er kan niet ingeschreven worden voor deze sessie omdat ze geannuleerd is.

Vorm

Workshop

Lesgever

Pascal Craeye
Lees meer over de expertise van Pascal.

Floor Frank
Lees meer over de expertise van Floor.


Korte titel : Active gaming

Deze pagina werd al 3818 keer bekeken